Giulio Maggiore

Giulio Maggiore

Name: Giulio
Surname: Maggiore
Mail: giulio.maggiore@unitelma.it

Teaching

  • Management
  • Innovation Management
  • Governance and Management in the Public Sector
  • Governance and Management of Healthcare Organizations

Research interests

  • Service innovation
  • Tourism management
  • Tourist experience
  • Web and e-commerce marketing
  • Health care management

Research projects

  • 2014-2015: "Business clusters as drivers of corporate innovation: legal and economic implications related to the introduction of network contracts". University research project, "Unitelma Sapienza” University of Rome)
  • 2011-2015: "Solutions for the cultural experience in a celebration of surmodernity". Italian National Operational Programme “Research and Competitiveness” (PONREC) 2007-2013, on behalf of the Italian National Research Council. Role: Participant and team leader.
  • 2010-2013: "DIVINO. New distribution solutions for innovative consumer marketing in the international wine markets". Funded by the Italian Ministry of Economic Development Italian, on behalf of the Italian National Research Council. Role: Participant and team leader.
  • 2007-2008: “E-business Platform for an innovative IT solution aimed at a systemic integration of Tourism, Culture, Agro-Food industries”, Italian National Operational Programme “Research and Competitiveness” (PONREC) 2007-2013, on behalf of the Italian National Research Council. Role: Participant and team leader.

Selected publications

  1. Maggiore G., Morvillo A. (2015), L’innovazione nei servizi pubblici: un caso nel settore sanitario, in «Economia e Diritto del Terziario», n.1.

  2. Becheri E. and Maggiore G. (eds.) (2014), Rapporto sul Turismo Italiano 2012-13: XIX edizione, Franco Angeli, Milano.

  3. Maggiore G. (2014), Il valore strategico dell’Information Technology. L'innovazione dei sistemi informativi come fonte di vantaggio competitivo, Il Mulino, Bologna.

  4. Maggiore G.  (2013), Le tecnologie dell'informazione come leva di sviluppo strategico, Alfredo Guida Editore, Napoli.

  5. Maggiore G. and Resciniti R. (2012), Experiential marketing for value creation in cultural heritage management, in: Morvillo A. (a cura di), Advances in tourism studies, MILANO:The McGraw-Hill Companies, 2012, pp. 261-280, ISBN: 9788838673351

  6. Maggiore G. and Vellecco I. (2012), Cultural districts, tourism and sustainability, in Kasimoglu M., Aydin H. (editors), Strategies for Tourism Industry - Micro and Macro Perspectives, InTech, Rijeka, pp. 241-266.

  7. Maggiore G. and Vellecco I. (2011), I distretti culturali: modelli concettuali e processi di creazione di valore, in «Economia e Diritto del Terziario», n.1, pp. 95-132.

  8. Riviezzo A., Napolitano M.R. and Maggiore G. (2011), Acquisizioni nei settori ad alta intensità di conoscenza. Un’analisi interpretativa basata su casi di successo, Franco Angeli, 2011, ISBN 9788856845037.

  9. Resciniti R. and Maggiore G. (2009) (eds.), Event experience. Progettare e gestire eventi da ricordare, Edizioni Scientifiche Italiane, Napoli.

  10. Maggiore G. (2008), Un approccio strategico alla filiera per il rilancio del made in Italy, in «Sinergie», n. 75, gennaio-aprile 2008, pp. 155-174.

  11. Maggiore G. and Resciniti R. (2002), Nuove tecnologie dell’informazione e strategie di canale nel settore della birra: il caso HiWeb, in «Economia & Management», n.5, 2002, ISSN 1120-5032