Giulio Maggiore

Name: Giulio
Surname: Maggiore
Mail: giulio.maggiore@unitelmasapienza.it
Teaching
- Management
- Innovation Management
- Governance and Management in the Public Sector
- Governance and Management of Healthcare Organizations
Research interests
- Service innovation
- Tourism management
- Tourist experience
- Web and e-commerce marketing
- Health care management
Research projects
- 2014-2015: "Business clusters as drivers of corporate innovation: legal and economic implications related to the introduction of network contracts". University research project, "Unitelma Sapienza” University of Rome)
- 2011-2015: "Solutions for the cultural experience in a celebration of surmodernity". Italian National Operational Programme “Research and Competitiveness” (PONREC) 2007-2013, on behalf of the Italian National Research Council. Role: Participant and team leader.
- 2010-2013: "DIVINO. New distribution solutions for innovative consumer marketing in the international wine markets". Funded by the Italian Ministry of Economic Development Italian, on behalf of the Italian National Research Council. Role: Participant and team leader.
- 2007-2008: “E-business Platform for an innovative IT solution aimed at a systemic integration of Tourism, Culture, Agro-Food industries”, Italian National Operational Programme “Research and Competitiveness” (PONREC) 2007-2013, on behalf of the Italian National Research Council. Role: Participant and team leader.
Selected publications
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Maggiore G., Morvillo A. (2015), L’innovazione nei servizi pubblici: un caso nel settore sanitario, in «Economia e Diritto del Terziario», n.1.
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Becheri E. and Maggiore G. (eds.) (2014), Rapporto sul Turismo Italiano 2012-13: XIX edizione, Franco Angeli, Milano.
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Maggiore G. (2014), Il valore strategico dell’Information Technology. L'innovazione dei sistemi informativi come fonte di vantaggio competitivo, Il Mulino, Bologna.
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Maggiore G. (2013), Le tecnologie dell'informazione come leva di sviluppo strategico, Alfredo Guida Editore, Napoli.
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Maggiore G. and Resciniti R. (2012), Experiential marketing for value creation in cultural heritage management, in: Morvillo A. (a cura di), Advances in tourism studies, MILANO:The McGraw-Hill Companies, 2012, pp. 261-280, ISBN: 9788838673351
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Maggiore G. and Vellecco I. (2012), Cultural districts, tourism and sustainability, in Kasimoglu M., Aydin H. (editors), Strategies for Tourism Industry - Micro and Macro Perspectives, InTech, Rijeka, pp. 241-266.
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Maggiore G. and Vellecco I. (2011), I distretti culturali: modelli concettuali e processi di creazione di valore, in «Economia e Diritto del Terziario», n.1, pp. 95-132.
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Riviezzo A., Napolitano M.R. and Maggiore G. (2011), Acquisizioni nei settori ad alta intensità di conoscenza. Un’analisi interpretativa basata su casi di successo, Franco Angeli, 2011, ISBN 9788856845037.
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Resciniti R. and Maggiore G. (2009) (eds.), Event experience. Progettare e gestire eventi da ricordare, Edizioni Scientifiche Italiane, Napoli.
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Maggiore G. (2008), Un approccio strategico alla filiera per il rilancio del made in Italy, in «Sinergie», n. 75, gennaio-aprile 2008, pp. 155-174.
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Maggiore G. and Resciniti R. (2002), Nuove tecnologie dell’informazione e strategie di canale nel settore della birra: il caso HiWeb, in «Economia & Management», n.5, 2002, ISSN 1120-5032